Conrad – Bora Bora

Posted on Posted in Bora Bora

Nu kan vi lägga till Bora Bora på listan platser-vi-varit-på-och-gärna-åker-tillbaka-till! Vi flög från LA till San Fransisco, flygtid på knappt en timme. Därifrån var det direktflyg till Tahiti, tog ca 8 timmar. Och för ovanlighetens skull så satt vi helt upprätt lite längre bak i flyget...!!!!

Traditionella drinken på lounge innan take off

Vi gillar ju att åka där framme...

Men vi fick ett fritt säte bredvid oss och de hade god öl så det gick ju ganska bra ändå!! =)

Eftersom vi landade ganska sent på kvällen så bodde vi en natt på motell precis vid flygplatsen. Så dagen efter var det bara kliva upp, äta nån slags motellfrukost (som mest bestod av vitt bröd och sockerflingor...!!!) och sen checkade vi in på flyget som skulle ta oss till Bora Bora. Vädret var väldigt mulet och precis innan vi skulle flyga så började det regna ganska rejält. Men det var bara att grabba sig ett paraply och gå ombord på planet. Dock efter knappt 45 minuters flyg så landade vi på ett soligt Bora Bora!

Här fanns de flesta stora hotell och tog emot sina gäster. En blomsterkrans runt halsen, en stunds väntan på andra passagerare och sen ombord på båten som skulle ta oss till Conrad. Det fanns en båt som man kunde ta som åka till flera ställen men vi beställde hämtning av hotellet direkt. När vi redan åkt rätt långt kände vi inte direkt för en lång omväg med båt. Så vår båttur tog ca 20 minuter. Vi fascinerades direkt över havets klarblå/turkosa färg. Oerhört vackert! Framme på hotellet så fick vi en guidad tur på resorten på väg till vår villa. Vi hade bokat deras billigaste rum men blev uppgraderade till en villa!

Conradbåten!

Utsikt från vår villa

Utsikt på väg ner från vår villa

Vädret var ju minst svagt svajigt, vilket vi visste. Det regnade nog varje dag, men det sken också sol varje dag. Dock kunde regnet komma väldigt överraskande. Som en dag när vi intet ont anande ligger vid poolen och har det gött så från ingenstans kändes det som, så tokregnade det. Men då var det bara krypa in under bartaket! Men ni som känner oss vet att våra semestrar är inte alltför äventyrliga, så inte heller denna. Fokus var relaxa, läsa en bok, äta god mat och bara ha det bra. Ett äventyr gjorde vi ju dock: snorklade. Och det här var ju utan tvekan bästa snorklingen vi upplevt. Både runt vår ö, men speciellt på den turen vi åkte på, då vi faktiskt snorklade med hajar....och en del andra fiskar såklart!

Här följer några bilder på hur det såg ut på ön. Väldigt många gröna fina palmer till min stora lycka.  Inte så mycket djur mer än små geckos och tyvärr, lite för många flugor vid frukost och lunch... Nått myggbett kunde man få på kvällen.

Poolen

Trappan till reception och två restauranger

Det blir ju inget Siv-inlägg om vi inte har med lite mat. De hade 4 restauranger, alla höll bra kvalité på maten.  Fransk, kinesisk, en grill med lite div på menyn och en sushi-restaurang. Sushin var fantastisk god... Men som sagt alla hade väldigt bra mat. Servicen var lite sisådär mellan varven dock. Kunde gå lite långsamt och bli  en del missförstånd då en del av personalen inte kunde så bra engelska. Men jag ska visa bilder från den franska vi var på eftersom de verkligen hade fått till snygga upplägg med. Där åt vi deras 3-rätters med utvalda viner till. Väldigt gott!

Cottage cheese canneloni

Pilgrimsmusslor med räka

Men, trots att vi var glada över vår villa på berget, så lockade ju såklart ändå tanken med en vattenvilla. Speciellt med tanke på att det var riktigt bra snorkling. Så Ronnie kollade läget om det fanns någon ledig för våra tre sista nätter och det fanns EN. Enligt personalen, deras "sämsta" med tanke på att man inte hade bästa utsikten. Men det var strunt samma för oss. Vi fick ett bra pris och flyttade glatt in i villan. Och ja, det må hända att utsikten inte var alltför spexig, men att kunna hoppa i från vår villa och direkt säga hej till ett gäng fiskar slog allt. Och dessutom simmade det förbi Eagle Rays då och då som vi kunde spana på!

På resorten fanns det även en minigolfbana, den såg dock inte alltför kul ut så vi testade den inte. Det fanns gym och tennisbana. Men det närmsta träning vi kom förutom att snorkla och gå upp för backen när vi bodde i första villan, var ju att cykla mellan varven!!

På det stora hela var vi väldigt nöjda och lyckades även denna gång ladda batterierna rejält! Vi njöt varje kväll av vackra färger på himlen vid solnedgången och njöt varje dag av havets vackra färg! Och vi njöt även del av deras vackra drinkar....!!!

2 thoughts on “Conrad – Bora Bora

1. Hej!

Är du intresserad av att din blogg syns i flödet på bloggfeed.se och resefeed.se? Det är naturligtvis helt gratis!

Låter det intressant så får du gärna kontakta oss på kontakt@bloggfeed.se så kan vi ta det vidare därifrån! 🙂